fbpx
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Daripada Akauntan Kepada Penjual Bantal, Pak Lah Kini Mampu Miliki Kereta Bernilai Lebih RM100,000

Pernah dengar pepatah ‘sudah jatuh ditimpa tangga’?

Itulah yang terjadi pada seorang pemuda, Abdullah Muhammad Salleh atau lebih dikenali dengan panggilan Pak Lah Salleh di saat dia sedang diuji beberapa bulan lalu.

“Saya telah diberi cuti tanpa gaji bermula Januari lalu, pada masa yang sama isteri saya tengah sarat mengandung, jadi saya kena cari duit untuk tanggung keluarga saya.”

Situasi itu membuatkan dia bingung memikirkan masalah kewangan yang dihadapinya serta masa depan zuriat yang bakal lahir tidak lama lagi.

Bagaimanapun katanya, ketika sedang kusut, dia mula teringat mengenai seorang sahabat baiknya yang kini rancak menempa nama dalam pernigaan bantal.

Menyebut sahabatnya dengan panggilan Ayie (ML Muhammad Azrie), Pak Ala berkata Ayie mula mengajak dia sama-sama berniaga bantal sejak dua tahun lalu.

Bagaimanapun katanya keterbatasan masa dan peluang membuatkan dia tidak dapat memberi komitmen sepenuhnya dalam perniagaan bantal.

“Kawan baik saya Ayie pernah ajak saya dua tahun lepas tapi saya tak boleh bagi komitmen pasal saya terpaksa kerja luar kawasan.

“Lepas saya kena cuti tanpa gaji, saya cuba tanya Ayie macam mana nak jual bantal dan dia cakap ‘OK’,” ujarnya.

Bermula dari situ, Abdullah terlebih dahulu memulakan langkahnya dengan mempelajari selok belok aktiviti perniagaan bantal bersama sahabatnya.

Jelasnya, usaha yang ditunjukkan Ayie menyebabkan timbul minatnya dalam masa yang singkat.

“Lepas tu saya ikut dia buat CBS selama seminggu lebih.. tengak cara Ayie berniaga terus jadi minat plak,” ujarnya.

Meneruskan langkahnya dengan yakin, Abdullah berkata dia terus memutuskan untuk mengambil 30 biji bantal sebagai permulaan.

Mengejutkan, kesemua bantal yang dibeli itu berjaya dijual dalam masa tiga hari sahaja.

“Tak sangka senang je jual bantal ni,” ujarnya.

Jelas Abdullah, dia mula mendaftar sebagai reseller DAG pada April lalu, ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sedang diperketatkan.

Bagaimanapun katanya jualan ketika itu sangat memberangsangkan dan membuatkan dia terus gigih mempromosi bantal secara online.

Lebih mengejutkan dia berjaya mengumpul duit hasil jualan bantal untuk membeli sebuah kereta Proton X70 yang bernilai lebih RM100,000 pada awal Ogos lalu.

“Alhamdulillah waktu PKP jualan berjalan, ramai juga pelanggan yang membeli bantal waktu tu.. kadang- kadang reseller lain pun ada pass pelanggan kepada saya.

“Hasil jual bantal dari bulan April hingga Julai Alhamdulillah saya dapat bayar deposit kereta baharu,” katanya.

Abdullah yang baharu sahaja bergelar seorang bapa kini bergelar premium reseller selepas beberapa bulan menyertai keluarga DAG.

Jika anda mahukan impian anda tercapai, sertai DAG sekarang dan dapatkan ganjaran menarik setiap bulan.

 

Baca: Jual Bantal Dapat Honda BR-V? Semuanya Bakal Terjawab 10.10 Nanti

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Daripada Akauntan Kepada Penjual Bantal, Pak Lah Kini Mampu Miliki Kereta Bernilai Lebih RM100,000

Facebook Comments

Hashtag : #bantalhotel #bantaldag #dasabdulglobal #usahawandag #bestpillow #kisahssahwanDAG #dag ##kerjayanDAG #tipsUsahawanDAG #Insomnia #tipspenjagaanBANTAL #kesihatanTIDUR #bantal #pillow

Share this post with your friends

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Musim Banjir Dah Tiba, Hati- Hati Semua!

Umum tahu dalam mengharungi pandemik Covid-19 ini, musim tengkujuh juga boleh disifatkan sebagai ancaman dalam ekonomi semasa. Khususnya bagi penduduk di negeri di pantai timur

Bantal Sebagai Hadiah? Why Not

Tak tahu nak bagi hadiah apa bila tiba ulang tahun yang tersayang? Jangan bimbang.. dengan DAG semua boleh jadi! Begitu juga dengan hadiah perkahwinan. Selalunya

Sila masukan Alamat Emel anda serta nama anda untuk kami info Blog kami terkini di emel anda.

Produk

Reseller

Hubungi

2019 © Das Abdul Global Sdn. Bhd. All Rights Reserved