fbpx

BEST PILLOW MALAYSIA ( BANTAL DAG TERBAIK DI MALAYSIA ) , BANTAL HOTEL 7 BINTANG , BANTAL MALAYSIA , BANTAL IMPIAN SELURUH MALAYSIA

Hashtag : #bantalhotel #bantaldag #dasabdulglobal #usahawandag #bestpillow #kisahssahwanDAG #dag ##kerjayanDAG #tipsUsahawanDAG #Insomnia #tipspenjagaanBANTAL #kesihatanTIDUR #bantal #pillow

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Tak Sabar Nak Balik Kampung? Tips Ini Boleh Bantu Korang Buat Persediaan Awal

Oh gembira
Rasanya hati pengembara
Dapat pulang
Bersua dengan yang tersayang

Ya, korang dah tak sabar nak balik kampung kan? Tapi…

Sebelum korang bersedia untuk memulakan perjalanan balik kampung bersama keluarga tersayang, korang perlu melakukan beberapa tips keselamatan rumah untuk mengelakkan perkara tidak diingini berlaku semasa ketiadaan korang nanti.

1. Simpan barang berharga di tempat yang selamat

– Pastikan korang menyimpan barangan berharga seperti barang kemas, wang tunai, komputer riba di tempat yang selamat. Ini sebagai langkah berjaga-jaga bagi mengelakkan segala kemungkinan yang akan berlaku. Pastikan juga korang menyembunyikan barangan berharga yang di tempat yang tidak boleh difikirkan sekiranya perompak memecah masuk ke rumah sewaktu ketiadaan korang.

2. Tutup suis dan cabut plug soket

– Periksa semua suis di setiap sudut dalam rumah dan pastikan setiap plag di cabut dari soketnya.

– Ini bukan sahaja menjimatkan elektrik malah dapat mencegah berlakunya litar pintas yang boleh menyebabkan kebakaran ketika ketiadaan korang.

 

 

 

3. Tutup kepala tong gas

– Pastikan korang menutup kepala gas supaya dapat menggelakkan risiko kebakaran.

4. Buka lampu dalam rumah

– Perkara ini penting bagi ‘mengelirukan’ orang yang berniat jahat. Ini kerana kajian menunjukkan membuka lampu di dalam rumah adalah signal bahawa tuan rumah berada dalam rumah.

5. Periksa & Servis Kereta

– Nak balik kampung bukan sahaja tuan badan je perlu sihat, kereta pun perlu diservis sebelum berjalan jauh. Kenderaan korang mesti berada dalam keadaan baik supaya perjalanan korang lancar tanoa sebarang masalah.

– Pastikan tangki air sudah diisi dan tayar kenderaan berada dalam keadaan baik. (Jangan lupa tayar simpanan!)

6. Rancang Perjalanan

– Jika boleh rancang waktu perjalanan korang bagi mengelak kesesakan jalan raya terutama di lebuh raya nanti. Cuba cari waktu yang sesuai di mana tidak ramai yang akan pulang waktu yang sama. Contoh seperti selepas waktu subuh atau lewat malam.

– Pastikan sentiasa membawa Mini Kapok dalam kereta untuk keselesaan anak-anak korang!

– Mini Kapok kini masih lagi dalam promosi harga pengenalan berharga RM29 sahaja, jom dapatkannya segera dengan ejen sah kami!

 

Baca ini: Dah Kemas Baju Nak Balik Kampung? Tunggu.. Jom Check Out SOP Raya Haji Tahun Ini

 

 

Apa Pendapat Anda? Sila tinggalkan komen di bawah ini

Facebook Comments

Promosi Terkini !!

Apa Pendapat Anda? Sila tinggalkan komen di bawah ini

Facebook Comments

Hashtag : #bantalhotel #bantaldag #dasabdulglobal #usahawandag #bestpillow #kisahssahwanDAG #dag ##kerjayanDAG #tipsUsahawanDAG #Insomnia #tipspenjagaanBANTAL #kesihatanTIDUR #bantal #pillow

Share this post with your friends

Anak Kerap Selsema kerana bantal

Ibu mana yang tidak risau bila anak kerap sangat selsema, tak kan lah kanak-kanak pun boleh dapat resdung? Tambah lagi di zaman Covid-19 ni, kalau

Sila masukan Alamat Emel anda serta nama anda untuk kami info Blog kami terkini di emel anda.

Produk

Reseller

Hubungi

DAG menjadi Jenama Top di Asia dalam produk kelengkapan tidur berkualiti hotel taraf antarabangsa.

Since 2016 - 2021 © Das Abdul Global Sdn. Bhd. All Rights Reserved

0

Join Us in Telegram " ZERO MODAL DAG "