fbpx

BEST PILLOW MALAYSIA ( BANTAL DAG TERBAIK DI MALAYSIA ) , BANTAL HOTEL 7 BINTANG , BANTAL MALAYSIA , BANTAL IMPIAN SELURUH MALAYSIA

Hashtag : #TidurNyenyak #deepsleep #pakartidur #tidur #dasabdulglobal #bantalhotel #bantaldag #usahawandag #dag #dagpillow #dropshipdag #zeromodal #teamdag #hotel7bintang #mudahnyaberniagabersamaDAG #DAGbringComfortHome #bantalhotel #bantaldag #dasabdulglobal #usahawandag #bestpillow #kisahssahwanDAG #dag ##kerjayanDAG #tipsUsahawanDAG #Insomnia #tipspenjagaanBANTAL #kesihatanTIDUR #bantal #pillow

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Cuti Sekolah – Tips Buat Mak Ayah Yang Tinggal Anak Di Rumah Ketika Bekerja

Cuti sekolah dah tiba maka macam biasa lah bagi ibu bapa yang bekerjA pastinya tidak senang duduk memikirkan keselamatan anak-anak di rumah tanpa pengawasan orang dewasa.

Tambahan pula makin banyak kes culik melibatkan kanak-kanak. Makin gerun mak ayah memikirkan perkara ini.

Ikuti tips berguna ini sebagai persediaan ibubapa yang terpaksa meninggalkan anak di rumah ketika keluar bekerja.

1. Kunci pintu

Tolong alert dan jangan ambil mudah soal ini. Kunci pintu, pagar dan grill. Kes culik semakin menjadi-jadi zaman sekarang. Pesan pada anak anda, jangan sesekali buka pintu jika ada orang datang atau tekan loceng!

2. Peka dengan aktiviti anak

Jangan biarkan anak-anak anda melakukan aktiviti sendirian tanpa pengawasan. Jika anak anda minat muzik, maka inilah masa yang sesuai untuk anda menghantar anak anda ke kelas muzik pada musim cuti sekolah.

3. Ajar bab keselamatan

Perkara ini adalah asas dalam persekitaran yang selamat. Jika anak anda sudah faham dan maklum mengenai soal keselamatan, seharusnya anda tidak perlu terlalu bimbang. Contohnya jika mereka berjumpa dengan orang yang tidak dikenali, maka mereka akan melarikan diri dengan cepat.

4. Selalu telefon

Perkara ini perlu dijadikan rutin sejam sekali. Selalulah bertanya khabar anak di rumah bagi melegakan perasaan resah anda.

5. Bergilir dengan pasangan jaga anak

Ini adalah pilihan terakhir. Biasanya jika anda mempunyai anak yang berusia di bawah 10 tahun maka anda disarankan untuk berbincang dengan pasangan supaya bergilir cuti dan menjaga anak anda dirumah.

Tentulah tanggungjawab anda sebagai ibu bapa atau penjaga menjadi lebih berat apabila tibanya musim cuti sekolah. Semuanya berkumpul dan memerlukan perhatian.

Bagi anda yang bercadang untuk menambah pendapatan sampingan, jom mulakan bisnes dengan DAG!

 

Bukan biasa-biasa, keuntungan produk DAG yang dijual mencapai sehingga 45%. Banyak kan? Bukan itu sahaja, korang boleh buat bisnes ni kat mana-mana je dengan masa yang fleksibel.

Daftar sekarang dan korang mungkin usahawan jutawan yang kami cari.

Manakala bagi korang yang tidak mempunyai modal, kami mengalu-alukan kedatanga

n korang sebagai dropship kami tanpa sebarang modal.

Apa Pendapat Anda? Sila tinggalkan komen di bawah ini

Facebook Comments

Hashtag : #TidurNyenyak #deepsleep #pakartidur #tidur #dasabdulglobal #bantalhotel #bantaldag #usahawandag #dag #dagpillow #dropshipdag #zeromodal #teamdag #hotel7bintang #mudahnyaberniagabersamaDAG #DAGbringComfortHome #bantalhotel #bantaldag #dasabdulglobal #usahawandag #bestpillow #kisahssahwanDAG #dag ##kerjayanDAG #tipsUsahawanDAG #Insomnia #tipspenjagaanBANTAL #kesihatanTIDUR #bantal #pillow

Share this post with your friends

Keluarga Malaysia Bawa Semangat Bersatu

Menjelang sambutan hari kemerdekaan atau hari kebangsaan Malaysia, antara perkara utama yang menjadi perhatian seluruh rakyat Malaysia pastinya tertumpu kepada reka bentuk logo dan juga

Jimat RM30 Sehingga 31 Ogos Ini

Berbaki 10 hari lagi sebelum peluang untuk anda mendapatkan tuala dengan harga diskaun berakhir. Penjimatan sehingga RM30 bagi setiap dua helai tuala dengan keupayaan serapan

Sila masukan Alamat Emel anda serta nama anda untuk kami info Blog kami terkini di emel anda.

DAG menjadi Jenama Top di Asia dalam produk kelengkapan tidur berkualiti hotel taraf antarabangsa.

Since 2016 - 2022 © Das Abdul Global Sdn. Bhd. All Rights Reserved