Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Peluk Bantal Sumbang Kesihatan Yang Baik

Jika anda seorang yang suka tidur memeluk bantal, ia bukan sahaja menjadikan tidur kita lebih selesa. Bersyukurlah kerana ia memberi impak yang baik kepada kesihatan badan.

Menurut Brightside.me, posisi tidur dengan memeluk bantal boleh menyumbang kepada kesihatan badan yang baik.

Antaranya adalah:

1. Rasa tenang

Bagi masyarakat Malaysia yang sudah biasa menggunakan bantal peluk, manfaat psikologi sudah tentu tidak perlu dipersoalkan lagi. Selain itu, tidur berpelukan dengan bantal peluk juga boleh membuatkan seseorang itu lebih tenang dan relaks sebelum tidur.

2. Baik untuk postur badan

Memeluk bantal semasa tidur, terutamanya di sisi anda, boleh meluruskan punggung anda. Ini menjadikan postur yang lebih baik dan serupa dengan berdiri tegak dan meluruskan belakang anda.

3. Sokong Badan

Ini bermakna bahawa memeluk bantal boleh membantu untuk mengelakkan masalah tulang dan kesakitan di seluruh badan.

4. Tingkatkan kualiti tidur

Memeluk bantal juga boleh membantu meningkatkan kualiti tidur seseorang dengan memperbaiki postur. Manfaat ini terutamanya muncul apabila anda tidur mengiring kerana tidur dengan penyandar di antara kaki anda boleh melepaskan ketegangan pada kedua-duanya.

5. Melegakan tekanan

Bantal juga boleh diletakkan di belakang leher untuk sokongan yang lebih baik. Kaedah ini boleh dilakukan untuk menenangkan tekanan otot yang terkumpul sepanjang hari.

6. Bantu pulih daripada kecederaan belakang

Tidur di atas pinggul anda boleh membantu melepaskan tekanan pada tulang pinggul anda. Ini bermanfaat untuk mereka yang mempunyai masalah belakang seperti scoliosis.

7. Memperbaiki peredaran darah

Memeluk bantal posisi mengiring boleh mengangkat bahagian badan seperti kaki. Ini dapat membantu darah mengalir dengan lebih lancar ke dalam jantung. Kaedah ini dapat membantu jantung untuk tidak bekerja terlalu kuat.

Anda boleh mendapat beberapa faedah ini apabila anda tidur memeluk bantal. Tidur memeluk bantal dalam posisi tidur sisi boleh mempunyai beberapa manfaat menakjubkan yang perlu anda lakukan semasa tidur.

8.Melegakan ketegangan di leher

Aktiviti lasak sepanjang hari membuatkan otot leher tegang, gunakan bantal sedikit keras sebagai penyokong leher ketika tidur supaya otot boleh berehat semula.

9.Melegakan sakit belakang

Tekanan di kawasan pinggul akibat membawa banyak objek berat boleh berbahaya dan mengakibatkan skoliosis. Untuk membuat otot kembali relaks, gunakan bantal sebagai penyokong tulang pinggul agar sakit belakang dapat hilang dengan cepat.

10.Pernafasan yang lebih stabil

Dengan memeluk bantal secara otomatik paru-paru akan berada di tempat yang sepatutnya, jadi corak pernafasan akan menjadi lebih stabil. Ini sangat berguna dalam mengekalkan kualiti tidur kita. Jika anda menghadapi masalah untuk tidur nyenyak, cuba gunakan cara untuk membantu anda tidur lena.

Anda tergolong dalam orang yang suka peluk bantal? Berita baik buat anda!

Keluaran terbaharu DAG, Solid MBoss yang menggunakan material Microfiber-down dengan kualiti dan eksklusiviti yang tinggi untuk anda, peminat bantal peluk.

Lebih padat dan lembut serta serta didatangkan dengan tiga warna iaitu Mineral Frey, Celadon Grey dan Quarry Grey dengan harga pengenalan RM59 sahaja!

Hubungi reseller DAG terdekat anda untuk keterangan lanjut dan dapatkan produk DAG dengan harga promosi sekarang!

Untuk bantuan dan keterangan lanjut boleh hubungi team DAG HQ.

Peluk Bantal Sumbang Kesihatan Yang Baik

Promosi Terkini !!

Apa Pendapat Anda? Sila tinggalkan komen di bawah ini

Facebook Comments

Hashtag : #TidurNyenyak #deepsleep #pakartidur #tidur #dasabdulglobal #bantalhotel #bantaldag #usahawandag #dag #dagpillow #dropshipdag #zeromodal #teamdag #hotel7bintang #mudahnyaberniagabersamaDAG #DAGbringComfortHome #bantalhotel #bantaldag #dasabdulglobal #usahawandag #bestpillow #kisahssahwanDAG #dag ##kerjayanDAG #tipsUsahawanDAG #Insomnia #tipspenjagaanBANTAL #kesihatanTIDUR #bantal #pillow

Share this post with your friends

Keluarga Malaysia Bawa Semangat Bersatu

Menjelang sambutan hari kemerdekaan atau hari kebangsaan Malaysia, antara perkara utama yang menjadi perhatian seluruh rakyat Malaysia pastinya tertumpu kepada reka bentuk logo dan juga

Jimat RM30 Sehingga 31 Ogos Ini

Berbaki 10 hari lagi sebelum peluang untuk anda mendapatkan tuala dengan harga diskaun berakhir. Penjimatan sehingga RM30 bagi setiap dua helai tuala dengan keupayaan serapan

Penat Jalan, Singgah Lepak Di Booth DAG

Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agropelancongan Malaysia (MAHA) 2022 mula membuka tirai bermula 4 Ogos lalu menerima sambutan yang amat menggalakkan. Pameran dwitahunan yang kali terakhir